tisdag, juni 26, 2007

Skrattar bäst...

Jag är mycket ordningsam; jag har aldrig slarvat bort ett par nycklar, tappat en plånbok eller förlorat en mobil. Jag vet alltid var min handväska är och jag lämnar den inte utom synhåll.

Jag har aldrig varit en "solglasögonperson". Jag köpte ett par solglasögon 1999 (klassiska svarta Gucci) och de använde jag varje säsong fram tills förra sommaren då de gick sönder. Jag köpte då ett nytt par som jag var väldigt nöjd med och tänkte att dessa skall jag använda i sisådär sju år.

I helgen var jag i Madrid. Jag gick in på El Corte Inglés (motsvarande NK). När jag gick ut 30 minuter senare hade jag förlorat/förlagt/tappat mina solglasögon

Grrrr....

7 kommentarer:

Blygisens betraktelser sa...

O My God! Du får helt enkelt ta dig en stor konjak på altanen ikväll och försöka smälta detta. Grrrrrrrr säger jag med! Jag är definitivt ingen slösa själv, och förstår dig så väl!

Kram. (Hm.kan du inte "låna" matadorens?)

mikebike sa...

åhhh stackars! jag vet hur det känns. jag tappade ju bort mina magiska pilotsolisar med grönt glas förra året. jag trodde jag skulle få hjärninfarkt ett tag...

jag hittade mina lyckligtvis, vågar inte tänka på den sorg som skulle trätt in annnars.

glad sommar på dig btw.

Anonym sa...

Håller på och flyttstädar och hittade precis fodralet till mina Dior-solglasögon -tomt! Förstår inte när eller var eller hur jag förlade dem, men borta är de iallafall :(

Förstår din besvikelse. Dax att skaffa senilsnöre kanske? ;)

Kerstin sa...

Jag är likadan. Tappar ALDRIG bort någonting...

Alley Cat sa...

Nu har du varit borta så där länge igen så att jag verkligen saknar dig! På riktigt!!!

Hoppas att allt är bra och att du har en skön sommar...

Blancaflor sa...

Blygisen: Ja, jag hatar att köpa nya, men mastee ju tyvärr det hár i soliga spanien.

Mike: Vad skönt med nagon som förstar! Det tog lang tid för mig att hitta ett par jag gillade. Trevlig sommar pa dig! :)

Emchie: Da är vi tva solblinda. Senilsnöre, gärna, jag är för gammal för att bry mig ;)

Kerstin: Da slar det hardare, eller hur! Hihih

Alley: Tack gumman. Jag har börjat fulblogga pa jobbet sa nu blir du inte av med mig. Kram

Anonym sa...

...uppdatering:
sista dagen på semestern lade jag mina svarta Gucci-solglasögon UNDER min solstol (varför??) för ett sista dopp i poolen... nu är jag ännu ett par solglasögon fattigare (enda kvarvarande paret) och pank efter en skön semester. Grrr...

Har du köpt några nya älsklingar än?