måndag, april 16, 2007

Kreativt kök

I fredags var jag ute och åt på en av Marbellas bästa restauranger. Servicen var fantastisk, lokalen var underbar och huvudrätten var helt okej. Men min förrätt var nästan oätbar.

Jag älskar gåslever, och beställde genast deras spännande alternativ eftersom restaurangen är känd för sin kreativa kokkonst

Men det var faktiskt lite väl kreativt.

I en canneloni hade de stoppat stora bitar av gåslever varvat med vaktelägg och vid sidan om var det hasselnötsglass, allt på en "spegel" av...gräddfil!

Dessutom var rätten något för kall (kylskåpskall?).

Nunca máis

3 kommentarer:

Ms.Take sa...

Oooh, det där lät RIKTIGT äckligt!

Gåsleveroman som jag är skulle jag nog blivit riktigt arg...

Stora Morran sa...

Hualigen det där lät faktiskt lite mäktigt även om jag som du gillar gåslever så är det äckligt när det blir föör mycket.

Blancaflor sa...

MsTake: Jag veeeet! Det förstörde hela restaurangupplevelsen som för övrigt var bra.

Morris: Exakt! Men blandningen och att rätten var så kall var det värsta.