söndag, april 22, 2007

Dambjudning

Igår ordnade jag en tjejmiddag. Vi var fem personer och det var väldigt trevligt. Jag bjöd på spanska smårätter som gambas al pil-pil, foie, tortilla, jamon serrano, sallad, bröd, oliver och champinjoner med skinka, vitlök och vit tryffeloja.

Jag hade förberett med nya tallriksunderlägg, servetter och blommor. Så här fint var bordet.


Vi drack fyra flaskor vin, strawberry daiquiris och drinkar. Sedan begav vi oss iväg på lokal.

Idag har jag varit mer än lovligt slö. På morgonen var jag iväg och letade efter en lämplig klänning till ett bröllop i Stockholm om två veckor. Men sedan jag kom hem har jag legat i soffan och påbörjat följande filmer; Borat, Thelma&Louise, War Games, The Goonies och Fucking Åmål (på spanska). Några Seinfeld- och Sex and the City-avsnitt har jag sett också.

Mi amor är i Madrid och det är skönt att ha några dagar för sig själv.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en perfekt helg!

Alley Cat sa...

Åh, det ser verkligen ut som en mysig tillställning... Maten låter dessutom helt underbar!

Blancaflor sa...

Maja: Ja det var verkligen mysigt...även om söndagen kändes ganska lang...

Alley: Tack, vännen! Det var faktiskt väldigt gott. Speciellt just nu da jag sitter här och är lite smahungrig...