onsdag, maj 03, 2006

Vamos a la playa

Strandsäsongen är här!

Det är inte som i Sverige då man (jag?) tar sin gamla cykel, slänger en handduk över axeln och iklädd stickad tröja, sommarklänning och converse, cyklar iväg för att hitta en öde klippa för ett snabbt dopp.

Nope! Här tillbringar man timmar på stranden. Väska är full av modemagasin, böcker, vatten, iPod, solkräm, body splash, extrabikini och hårinpackning.

Jag har cirka 10 bikinis i olika färger och modeller. Matchande flip flops och espadrillos, saronger och kaftaner.

It's hot!

3 kommentarer:

Stora Morran sa...

fy sluta! Jag blir så in i bomben avis!

Thérèse sa...

Åh du får nog fixa en lägenhet åt mig där nere (och gärna ett jobb också) så får mannen veckopendla till Madrid. Jag vill också har nära till en strand!

Blancaflor sa...

Morris: Jag saknar dock den svenska sommaren. Har hört att värmen har kommit till Sverige. I alla fall till västkusten (bästkusten hihi).
Therese: Inga problem! Här finns massor av jobb för de som kan spanska. ;o)
Nikita: Klart den gör!