onsdag, maj 17, 2006

Summer of 94

Alla minns vi sommaren 1994! VM-sommaren som dessutom bjöd på fantastiskt väder.

Jag var 19 år och hade precis avslutat min första termin på universitetet. Större delen av sommmaren tillbringade jag på vårt sommarställe på Orust. Jag och min äldsta vän Anna åkte runt hela Bohuslän i hennes lilla Daihatsu Charad. Vi var på Fjordfestivalen i Uddevalla, Henåns Karneval och andra lokala festligheter. Vi drack kaffe på termos vid Finkatosia, festade på Slussens Pensionat och välkomnade VM-hjältarna i Göteborg.

Jag lyssnade på Nordman och Mozart, var på Gotland med mina föräldrar, tittade på Brideshead Revisited och red mycket.Mina föräldrar var fortfarande gifta och jag bestämde mig för att göra slut med min pojkvän sedan 3 år tillbaka.

Jag planerade att åka till Spanien för att studera och drömde om att bli författare.

Jag bar blommiga klänningar, espandrillos, hade kringlor i håret och använde en parfym ifrån Escada som luktade hallonbåtar.

Och Sverige var för en kort tid en bananrepublik med dålig ekonomi, varmt väder och ett bra fotbollslag.

Ännu glöder solen...

Det var min bästa sommar någonsin!

Inga kommentarer: