tisdag, maj 30, 2006

Mellan hägg och syrén

Kan. Inte. Sluta. Drömma. Om. Min. Resa. Till. Sverige. Om. 18. Dagar.

Jag vet att jag tjatar, men det skall bli så underbart och det är en sådan perfekt tid på året att vara i Göteborg och Bohuslän. Vänner, familj, min lille brorson, vårt sommarhus...

Sjömagasinet, Salt & Sill, Heaven 23, Slussens Pensionat...
Jag kommer säkert att gå upp i vikt, men det är de värt.

Och efter 1,5 veckor i Sverige kommer min amorcito ifrån Spanien och hälsar på i några dagar, vi åker sedan gemensamt tillbaka hem (?) till Marbella.

Vad mer kan man begära?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Saknar Marbella och får hyffsat svår nostalgi av din blogg. Kan ändå inte sluta läsa...

Anonym sa...

Jag aker hem om en vecka o halsar pa. Ser mest fram emot lugnet o naturen. Alskar barcelona o ser aven det som mitt hem men da o da behover man ga pa en svensk grusvag...=)Spenderade helgen pa den catalanska landsbygden o det var nyttigt for sjalen!

Tack for rolig lasning! Johanna

Anonym sa...

Hej

Her er en helsning fran en annan utlandssvensk, fast numera i Singapore. Hoppas du har det bra i spanien, vi drog runt dernere 1998 med bil och kom in i marbella sent om natten. Baksetespassagerarna hade fott i sig ett par tetra sangria. Nesta dag tog vi en titt pa Bainus (tror jag det heter) lyxhamnen med sina sportbilar och miljonbatar. Saknar europa lite i storsta allmenhet :-)

Blancaflor sa...

Molly: Sag dina fina bilder ifran Marbella. Vad gjorde du här?
Johanna: Svensk grusväg - du förstar mig precis!
Anonym: Japp, här ligger Puerto Banus, lyxhamnen. Ja, du är onekligen ännu längre bort fran Sverige bade i km och kultur.

Anonym sa...

Jag jobbade på en bar/restaurang - Ankis kitchen, ligger i Las Chapas, Reserva. Var där förra sommaren och stannade i fyra månader. Bäst. Men ï september, när turisterna avlägsnat fanns det varken jobb eller människor. Så, jag tog planet hem. Hade tänkt åka tillbaks i sommar igen men nu blir det inte så, eftersom att jag flyttar till england i höst. Men mmm, jag saknar det! Hälsa Nikki beach från mig :)