måndag, december 19, 2005

Spanien vs Sverige

Vi planerar att flytta ihop (Jippieeee!!!).

Jag insåg med fasa/ett leende/beklämdhet/förvåning hur mycket jag har påverkats av att bo i ett katolskt land då jag hör mig själv fråga S :

"Jag hoppas att dina vänner inte kommer att få fel uppfattning om mig då vi bor ihop utan att vara gifta."

S. lyfte inte ens på ögonbrynen utan svarade bara lugnt:

"Oroa dig inte, en (en??) av mina vänner bor också ihop med sin
flickvän."

Om han kommer att berätta för sina föräldrar?

Nej, knappast, de bor i Madrid.

4 kommentarer:

Stora Morran sa...

Crazy! Att det är så där för oss syndiga svenskar känns det ju hur ok som helst. Men det är klart du vill passa in i normen. Du vill ju inte bli sedd som den "lössläpta" direkt.

Blancaflor sa...

Well, det skulle inte S:s föräldrar tycka...tyvärr.

Blancaflor sa...

Stora Morran: Exakt, man far ju ta seden dit man kommer.

Anonym sa...

Har du träffat svärföräldrarna?