måndag, november 30, 2015

Tillbaka till vardagen

En trevlig helg är över. Fredagen bjöd på julbord på Sjömagasinet med diverse familjemedlemmar. Lördagen började med frukost på Latteria i Antikhallarna, mitt favoritställe. Efter storstädning hemma beställde vi persisk mat och tittade på Conviction med Hilary Swift. 

Söndagen inleddes med adventsgudstjänst i Oscar Fredriks kyrka och sedan trevligt adventskaffe med familjen F. Dagen avslutades med god födelsedagsmiddag hos mor.

Denna vecka är min sista lediga, den 7:e december börjar jag arbeta igen. När jag väntade på besked om tjänsten var jag lika rädd över att få den som över att inte få den. Efter 1 år och 2 månader utan att arbeta har jag vant mig vid frihet, möjligheten att tvätta när jag vill och lugna morgnar. Men jag vänjer mig nog snabbt. Eller?

Jag kommer att arbeta med kommunikation på ett stort Göteborgsföretaget inom fordonsindustrin :) Personerna som intervjuade mig var i min ålder, smarta, välutbildade och ambitiösa. Det kändes som att åka tillbaka till år 2000 och mitt första jobb på Ericsson. En mycket bra känsla! 

Men nu ska jag njuta av denna sista lediga vecka. Snart blir det yoga, sedan ska jag tvätta och ikväll ska jag på ett seminarium på Stadsbiblioteket.

Inga kommentarer: