torsdag, april 30, 2015

Mi casa!

Tjejen som hyr min lägenhet under tiden jag är utomlands har precis sagt upp kontraktet - tre månader tidigare än väntat... Det är både bra och dåligt. Dåligt pga att jag får betala för två bostäder men bra eftersom jag kan flytta in så fort jag kommer hem. 

Längtar fruktansvärt mycket efter mitt hem och mina saker. Jag tror att eftersom jag bodde utomlands i "en kappsäck" under så många år så blev mitt hem och mina saker väldigt viktiga för mig. Efter sex år i hyrda, möblerade lägenheter var det underbart att packa upp och använda mormors gamla linnedukar, mina studentpresenter och allt annat jag samlat på mig under åren. Och jag var inte redo att lämna det igen. 

Så här i efterhand tänker jag att jag inte borde hyrt ut min lägenhet. Kostnaden är minimal jämfört med vad vi betalar här och tiden och energin jag lade på att flytta ut (och snart flytta in) är helt enkelt inte värt det.

Jag ska i alla fall passa på att genomföra följande uppfräschningar:

- måla om sovrum
- måla alla dörrlister
- fräscha upp väggfärgen där det behövs
- köpa nytt garderobssystem (vi behöver mer plats!)
- köpa matsalsbord (superellipsbord)
- köpa matsalsstolar (myran, lönn)
- köpa ny soffa (ljusblå)
- renovera köket (suck...dyrt, jobbigt men nödvändigt)

Dessutom ska jag sortera mina kläder i tidsordning (de jag inte använder) i plastlådor i källaren. Jag köpte 1000 (typ...) plastlådor då jag flyttade ut. 

Kan knappt bärga mig! Vill sätta tänderna i projekt lägenhet genast!

Inga kommentarer: