onsdag, april 22, 2015

Inköp förr och nu

I ett gammalt blogginlägg från 2006 eller så skriver jag om vad jag allt som oftast har på min inköpslista. Jag bodde då i Spanien och mina inköp skiljde sig från dem i Sverige:

Soppåsar (Sådana där smarta, med dragsko)
Mozarella
Tomater
Coca-Cola light
Pinjenötter
Vitt matlagningsvin
Entrecote
Lammkotletter
Tortilla (Jag är så dålig på att göra det själv)
Chèvre
Lax
Avokado
Tonfisk
Svarta oliver
Foie
Vin x 2 (Sangre de Toro och Campo Viejo)
Linser
Morötter
Paprika
Salta kex
Olivolja x 2 (En bättre för sallader och en för matlagning)

Här i San Francisco skiljer sig mina inköp ytterligare från Sverige:

Coca Cola light och zero
Kompostpåsar
Portionsyoghurt med smak av lemon pie och boston cream pie
Lax
Broccoli
Brysselkål
Fruktfat med olika meloner
Blåbär
Grekisk yoghurt
Kaffe
Non fat mjölk
Selleristickor
Corona light
Finncrisp
Tomatsoppa på burk
Kycklingfiléer
Minipaprikor
Gruyere
Hummus
Guacamole 


Inga kommentarer: