tisdag, april 21, 2015

Lake Tahoe

Det verkar mer och mer troligt att jag får möjlighet att besöka Lake Tahoe innan vår vistelse här är över. Lake tahoe är USAs sjätte största och andra djupaste sötvattensjö och ligger på gränsen mellan Kalifornien och Nevada. Det finns flera skidanläggningar runt sjön och man kan även paddla kajak, hajka (som i scouterna!) och cykla. Troligtvis åker vi dit då As kompis N kommer på besök i maj. Det blir perfekt för då kan jag sköta mig själv och göra vad jag vill.

Allra helst skulle jag vilja bära Minnetonkas, turkossmycken, pendleton-poncho och en retro ryggsäck från Sandqvist eller Fjällräven men det kan bli svårt att få fram i tid.


Det andra resmålet jag drömmer om är Yosemite National Park som ligger ganska nära Lake Tahoe. Vi får se om jag kan övertyga A om att vi absolut måste dit. I vanliga fall brukar jag locka med dykning för att få som jag vill men det kan bli svårt i den terrängen :)


Inga kommentarer: