fredag, november 30, 2012

Etnología

Jag har fått en uppenbarelse och anmält mig till en kvällskurs i etnologi vid Göteborgs Universitet i vår.

Skulle egentligen vilja läsa till en kandidatexamen i ämnet men jag är osäker på hur mycket obligatorisk närvaro det är. Eftersom jag har typ 260 högskolepoäng skulle jag bara behöva läsa tre terminer för att få det.

Jag har alltid varit intresserad av ämnet men det eminenta TV-programmet Historieätarna gjorde att jag tog tag i det och började söka utbildningar.

4 kommentarer:

Den tjocke konsulten sa...

Jag är krass och tycker det låter som ett program väl lämpat för den som redan har jobb och försörjning klara.

Blancaflor sa...

Kanske, men de har säkert massor av grupparbeten och redovisningar...

lisgo sa...

Ah! Historieätarna! Gillar också!

Blancaflor sa...

Love them!