måndag, augusti 06, 2012

Intet ont som inte för något gott med sig

I ett försök att stävja jobbångesten har jag de senaste dagarna tränat med en frenesi som jag inte har sett maken till sedan 2009.

Jag har ju tränat yoga regelbundet de senaste åren men gymmet var det länge sedan jag besökte. I fredags, min sista semesterdag, vaknade jag dock full av energi och kände att jag ville utnyttja denna sista dag av ledighet till något konstruktivt och bra. Dessutom har ju semestervanorna en tendens att lämna ovälkomna spår på siluetten...

Jag packade gymväskan och satte av mot Hagabadet! Efter 50 min var jag nöjd och njöt av en skön dusch och bastu. Döm av min förvåning när jag vaknade lika pigg på lördag morgon och kände att ett gymbesök skulle vara toppen. Söndag morgon grydde och jag tog en power walk på 1,5 h i Slottsskogen och dagen avslutades sedan med simning på Hagabadet. Dessutom åt jag bra och nyttigt hela helgen....

Och ikväll har jag ett yogapass inbokat.

Nu håller jag tummarna för att motivationen ska hålla i sig. Mitt mål är att gå ner ca 5 kg så att jag kan bära en röd sidenklänning på min födelsedag i oktober. Klänningen är mycket oförlåtande och jag har inte använt den sedan 2007!

Ánimo!

Inga kommentarer: