onsdag, april 22, 2009

Freitag!

På fredag har jag tagit semester och jag skall ha en riktigt härlig dag!

Den kommer att börjar tidigt, redan klockan 8.00 med en av mina favoritsysslor – tvättning. Jag kommer att passa på att städa mellan maskinerna och sedan är det dags att ge sig ut på stan och leta upp något trevligt lunchställe. Egentligen skulle jag ha träffat min mor men hon kommer istället att vara barnvakt åt vattkopporsjuka barnbarn.

Förhoppningsvis blir det lika fint och soligt väder som prognosen utlovar. Jag skall uträtta några små ärenden och sedan på eftermiddagen är det dags att gå på matiné – en annan favoritsyssla. Jag tvekar mellan två riktiga tjejfilmer; Dumpa honom! eller En shopoholics bekännelser.

På kvällen vet jag inte riktigt vad som väntar, kanske går jag ut en sväng eller så hjälper jag mor med de sjuka småbarnen.

Lördag morgon inleds med helkroppsmassage på fantastiska Hagabadet. Det skall bli sommartemperaturer och naturligtvis kommer jag att vilja resa till Orust (Min vanliga stadsångest…) efteråt.

Och så kanske det blir

Inga kommentarer: