tisdag, april 14, 2009

Drömkök

Jag har haft några fina, lediga dagar i solen.

På långfredagen begav sig jag och min bror + familj till Orust. Vi grillade lammfärsbiffar och njöt av eftermiddagssolen. Lördagen tillbringade jag städandes och sedan åt jag god påsklunch med familjen. Söndagen började med ett uppfriskande dopp i havet och sedan en långpromenad tillsammans med min svägerska. På kvällen träffade jag V. över en räksmörgås och ett glas vin.

Dessutom har jag målat om ett bord (i en färg mellan dalablå och Gustaviansk blå) och fått överta ett köksbord med Sigvard Bernadottes klassiska virrvarr-mönster från min snälla moster och morbror.
Nu saknar jag bara en ljusblå PH-lampa och ett par ljusblå myranstolar och mitt kök skulle vara perfekt! Lampan planerar jag att införskaffa snarast…

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har en fantastisk smak :)

Nästa vecka i Stockholm startar Bukowskis och Stockholms Auktionsverks Moderna auktioner, där finns det säkert någon PH-Kotte som du kan bjuda på.

Annars kanske du kan finna någon fin gammal lampa från Svenskt Tenn?

Blancaflor sa...

Tack ;)
Det låter alldeles fantastiskt...och värt att undersöka.

Om några veckor ska jag till Cph och där hoppas jag finna ytterligare ispiration.