torsdag, april 30, 2009

Anticimex


Igår hade vi bokcirkel. Vi diskuterade Tolstojs "Anna Karenina" och Kafkas "Förvandlingen". Två mycket läsvärda böcker, trots att det kanske kan låta lite pretentiöst. Jag gjorde en mycket ytlig och icke-litterär analys av Förvandlingen som främst grundade sig på att jag tyckte att hans beskrivning av insekten var realistisk och äckelframkallande.

Jag har mycket runt omkring mig just nu och mycket att tänka på, men det var en trevlig andningspaus.
Idag är jag ledig och gör det som jag alltid sysslar med då: städar och tvättar, dessutom planterar jag om en del växter och fixar på balkongen.

Längre fram skall jag traska bort till Trädgårdsfäreningen i sommarvärmen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

alltså...du är så pretto så att man bara inte orkar med dig...
var är din människa...?
vad är ditt hävdelseproblem?

Blancaflor sa...

Oj! Fantastiskt att kunna reta upp mäniskor så här enkelt.

Anonym sa...

Nätet där alla seriösa deskussioner förs :)