söndag, juni 22, 2008

Sweet Lime

Igår tittade jag på Wes Andersons Darjeeling Limited för andra gången. Den är verkligen underbar!

I love Adrian Brody, dessutom bär de riktigt snygga kläder hela tiden. Wes Anderson själv klär sig likadant privat och om jag vore man skulle jag definitivt anamma den stilen. Casual och elegant på samma gång.

Att bygga upp en klassisk garderob är verkligen mycket enklare som man; chinos, skjortor, snygga skor, kashmirtröjor etc. Tidlöst och alltid välklätt. Dammodet är mycket mer ombytligt; olika kjollängder, klackar, kragar, byxmodeller och material.

www.manolo.se vet hur herrar bör klä sig, jag önskar att det fanns en lika intressant blogg om damkläder.




Detta skulle möjligtvis kunna vara den kvinnliga motsvarigheten; kilt, polo, buteljgrönt och klassisk herrklocka. I höst kommer det definitivt att vara min inspirationskälla.

Inga kommentarer: