onsdag, juni 18, 2008

A man with a plan

I höstas var jag i Egypten med mitt dåvarande jobb. Vi tittade på en resort under byggnation vid Röda Havet och the developer (alltid lika svåröversatt, byggherre?) visade oss runt.

Han var en mycket karismatisk och bestämd herre i 50-årsåldern och allt han sade var noga intränat. Han fick ”telefonsamtal” med goda nyheter om tillstånd, räntor etc. i precis rätt stund (i alla fall tyckte jag att de verkade komma lite väl lägligt) och han hade en arsenal av citat som han nog tänkt ut på sin kammare.

”You pay once, but the view is forever”
“The sea never closes”

Naturligtvis var han otroligt framgångsrik och jag var faktiskt lite rädd för honom.

Och jag älskade Egypten; öknen, böneutropen ifrån minareterna och Nilen.

Take me back again...

2 kommentarer:

loathing sa...

ja det e nåt speciellt med böneutrop alltså. jag ska till algeriet i sommar så där kommer man ju höra det...och öken...fan vad jag älskar öken.

Blancaflor sa...

Öknen är fantastisk! Och den starka solen. Magiskt!