onsdag, december 05, 2007

When you wish upon a star


Min drömjul är en blandning mellan gammaldags svensk jul och anglo-amerikansk jul.

Jag vill ha svensk julmat, risgrynsgröt och Kalle Anka, men jag vill ocksa ha äggtoddy och julstrumpa. Jag vill ha en stor och glittrig gran med glansiga kulor och pepparmintstänger, men den skall ocksa ha svenska flaggor, halmprydnader, levande ljus och smällkarameller.

Allra helst skulle jag vilja fira jul pa landet med mycket snö. Under julaftons dag vill jag göra nagon trevlig vinteraktivitet som till exempel att aka längdskidor i mysig stickad tröja.

Jag vill ha massor av gäster och alla barn maste bära skottsrutiga kläder (och jag med troligtvis...), barnen skall sjunga bade svenska och engelska julsanger och nagon farfar eller morfar skall läsa julevangeliet framför öppna spisen.

Sa vill jag ha det!


7 kommentarer:

Blygisens betraktelser sa...

Jadu. Längdåkning på förmiddagen är ju verkligen trevligt.

Det skulle ha kunnat vara jag som skrev det där fina inlägget, om jag ansträngde mig lite.

Förresten, en väninna och jag brukar byta julgranskulor med varandra runt jul, alltså: jag får en av henne, och hon från mig. Jag får från Stockmanns eller Harrods, och hon får en från min lokala Statoil. (det sista var ett skämt hehe)

Stora Morran sa...

Det låter helt strålande allt det här. Me want to have. Give me!

Anna Malaga sa...

Jag vill ha gröyigare rim och en raskare räv pâ isen... ;-)
men den spanska julen dâ?

Anna Malaga sa...

grötigare ska det vara...

Blancaflor sa...

Blygisen: Hihi! Tyvärr har det bara varit snö pa julafton en gang de sista 20 aren ungefär (ar 2000 eller 2001)
Ah, Harrods julavdelning! Det är himmelriket för oss julälskare.

Morris: Vad bra! Jag tycker vi fixar det här nu!

Anna: Haha! Precis sa! Den spanska julen? Hmmm...inte sa mycket. Men jag firar Reyes i Madrid :)

Anonym sa...

Vill ha och ha...?!

Blancaflor sa...

Baktus: Yes!!! Hagalen! That's my middle name.