lördag, december 15, 2007

On request...


Julen närmar sig med stormsteg.

Jag reser till Sverige pa tisdag och i helgen skall min pojkvän och jag julmysa.

En av de bästa julfilmerna, förutom Fanny och Alexander sa klart, är It's a wonderful life fran 1946 med bland annat James Stewart. Den skall vi titta pa ikväll samtidigt som vi dricker glögg och äter pepparkakor. Mina tva julskivor har gatt varma sedan slutet av november (jag tar till och med med dem i bilen) och jag har faktiskt fatt till en härlig julstämning här i det soliga Spanien.
Just nu ligger min käre pojkvän och "vilar" han var pa julfest med jobbet igar.... och jag har tillbringat dagen med korsord, ett varmt bad, en promenad och en amerikansk film med varma, insiktsfulla människor och en fin sensmoral.
Lördagar rule!

3 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Är din pojkvän lika entusiastisk inför julen?

Blygisens betraktelser sa...

Å, det är en underbar film.

På tisdag, säger du. Då sätter du åter ned dina fötter på svensk mark. I Täby är det alldeles vitt ute, medans det i Danderyd är bar mark. Hoo hoo? Klurigt och lokalt, inte sant?
Hoppas du får uppleva lite snö iaf, Blanca Kära.

Blancaflor sa...

Karla: Jag jobbar pa det :)
Men, nej han är inte lika jultokig. De firar ju lite annorlunda här.

Blygisen: Visst är den underbar!

Japp, pa tisdag är det dags att beträda fäderneslandet. Hurra! Vad härligt med snö! Det var alldeles för länfge sedan jag upplevde en White Christmas.
Kram kära du