torsdag, december 06, 2007

På pappret

Jag läste precis om Göteborg pa Wikipedia. Deras beskrivning av vädret later riktigt trevlig:

"Göteborgs läge vid havet ger ett milt klimat året om. Göteborg har ett typiskt kustklimat. Sommaren har behaglig temperatur, vanligtvis runt 18 - 25°C på dagarna. Solen skiner ofta. Dagarna är långa, runt 18 timmar i juli och nätterna är ljusa. Hösten innebär både klara friska dagar och regn och blåst. I slutet av oktober faller löven av träden. Vintern är mild med temperaturer oftast runt noll grader. Vintern kan också bjuda på klara soliga dagar med snö och minusgrader. Dagarna är korta, bara runt 6 timmar i december och januari. Under våren lövas träden på nytt. Dagarna blir snabbt längre och temperaturen stiger."

Det later bra, jag skall nog resa dit...

10 kommentarer:

Stora Morran sa...

Ursäkta mig men jag tycker inte den där beskrivning är speciellt rättvis. Det står inte en stavelse om dess jäkla regnande från alla håll och kanter. Inte heller står det något om isande vindar. Istället framställs det som en Oas av något slag.

Blancaflor sa...

Jag VET!!! Jag bodde i Gbg i 28 ar och jag känner inte igenmig alls. Hohoho!

Blygisens betraktelser sa...

Hahaha. Jag talade med en tjej som bor i Göteborg idag, hon ville så gärna att jag skulle komma och hälsa på henne. Till sommaren. Det var inte så roligt med allt regn som är nu, sa hon! Så ni är inte ensamma att tycka så, menar jag.

Anonym sa...

Resa dit? Nej flytta dit!

Kom igen nu. Upp till bevis, är Göteborg din hemstad eller inte?

Anonym sa...

På pappret låter det ljuvligt. Turister tycker allt som oftast att det är gemytligt och trevligt.

Jag som bor här tänker varje år vid den här tiden; att om inte det här dödar mig så gör inget det...

Borta ÄR bättre än hemma!!!

Shadow sa...

Det där kan knappast ha skrivits av en göteborgare.

Alley Cat sa...

Precis min tanke, Shadow!!!

Stora Morran sa...

Okej dags för ett nytt inlägg nu. Vi kan gbg nu-

Blancaflor sa...

Blygisen: Din kamrat är väldigt vis. Kom till Bästkusten pa sommaren, det brukar jag göra. ;)

Malinique: Hemstad och hemstad? Wherever I lay my hat is my home... Hehehe!

Alley: Det är trevligt, men det beror inte pa vädret, utan pa oss fantastiska göteborgare. Jag tror Sthlm har bättre klimat, eller?

Shadow: Haha! Absolut inte! Nagon har studerat statistik utan att inse att när det är +5 grader i Gbg sa KÄNNS det som -5 grader.

Morris: Easy, tiger!
Men din vilja är min lag...as you can see. ;)

la linda sa...

underbart!!