tisdag, april 25, 2006

Örongodis

Det finns musik som man tycker är bra och musik som man tycker är dålig. Vidare finns det musik som anses bra och musik som anses dålig.

Är man osäker på om ens smak är bra eller dålig och inte vill framstå som lost sig finns det diverse säkra kort:

- U2 - Tråkigt, men svårt att kritisera.
- Coldplay - Se ovan.
- Håkan Hellström - Indieflickornas favorit.
- Anthony and The Johnsons - Signalerar, "Jepp, jag hänger med och jag är fördomsfri"
- World music - Extremt politiskt korrekt

Undvik att uttryck din förtjusning över (av uppenbara skäl):

- Celine Dion
- Drängarna
- Scooter
- Sarah Brightman
- Darin

5 kommentarer:

mikebike sa...

Jepp, jag hänger med och jag är fördomsfri

...hihihi

Emanuel sa...

Gotta love Scooter. Tysk Mad Max-techno!!

Östermalmsräven sa...

Nääää, gosh vad slapp musik. U2 och Coldplay käns ju bara så jäääkla hålla-sig-kvar-inte-tänka-nytt-musik-jag-är-tråkig.

Men det är ju såklart en ytterst personlig uppfattning :-D

Emanuel sa...

Man kan ju aldrig få riktig cred om ens favoritband fyller alla stadiums (Ullevi, Globen mm) på typ 2 timmar....
Så U2 och Coldplay går bort! (fast du har rätt, det går inte bort i verkligheten...)

Nä... nu ska jag lyssna på Justin Timberlakes senaste!

Blancaflor sa...

Mike: Trevligt att se dig här.
Manne: Alla älskar Scoote¨r.
Räven: I know! Men det är safe.
Manne: Säg inte det hemmavid om "Bossen" lyssnar.