lördag, april 22, 2006

Daiquiri är det nya svarta

Jag har återupptäckt en gammal, klassisk drink.

Strawberry Daiquiri!

Glad i hågen har jag införskaffat en mixer (blender), 6 cocktail-glas, 1 flaska Bacardi, citroner och 2 kg jordgubbar (pris 1.30 €/kg), socker och is hade jag sedan innan.

Igår testade jag min nya utrustning tillsammans med min bror, svägerska och min kära, lilla Baktus. Resultatet var gott, men för att bli perfekt krävs lite mindre is, lite mer jordgubbar och ganska mycket mer Bacardi.

Tonight is the night. Fem glada tjejer skall få mixern att gå varm.

Mi tesoro är i Madrid and nothing is stopping us now.

And yes, det blir den duvblå volangklännningen.

2 kommentarer:

Thérèse sa...

Strawberry Daiquiri är kanongott. Kan säga att i min grönsaksaffär kostar 2kg jordgubbar 2€. Något som imponerade på svärfar när han var här

Blancaflor sa...

Well, jag köpte mina pa El corte inglés, och de är nog inte billigast...
Men gott blev det och hela köket blev fullt av jordgubbsfläckar ;O)