onsdag, maj 03, 2017

Första jobbet

För mig har minnet av mitt första jobb bitit sig fast. Och det är nog varken konstigt eller ovanligt. Dessutom trivdes jag väldigt bra. 

Många trevliga, glada människor, varav flera i samma ålder som jag. Det ordnades ofta AW (det fanns en pub i källaren) och andra fester, vi var iväg på flera konferenser och det var en härlig känsla att vara nyexaminerad, yngst och att tjäna pengar för första gången. 

Av någon outgrundlig anledning blir dessa två korta år som mest levande under maj och juni. Jag minns precis hur jag levde, tänkte och kände. 

Jag cyklade (på mina röda mountain bike) till Sankt Sigfridsgatan varje morgon samtidigt som jag lyssnade till Lars Winnerbäck, Destiny's child, Lauren Hill och Wu Tang Clan (på min portabla cd-spelare). 

Jag drömde om en Tiger-kostym och Gucci-väskor och bar oftast skjorta, kostymbyxor och en svart Mulberry-väska. Jag saknade Málaga, drack nästan bara te, älskade Beatrix Potter och Jane Austen, läste deckare och hade nyss upptäckt thaimat.

Inga kommentarer: