tisdag, maj 30, 2017

Alltid lätt packad

Som vanligt har jag i god tid innan börjat att fundera på packningen. Jag vill smälta in i det enkla, sol- och vindpinade Andalusien men samtidigt kunna glittra när jag vill i Marbella. A ver...


Jag tänker mig en bas av vitt och ljussblått. Provensalsk korg, kuvertväska i bast och bomull och espadrillos med kilklack. Vit svepande sidenklänning, broderie anglaise, blårandiga solliv och t-shirts med volangärmar. Kaftan i bomull, stråhatt, solfjäder och enkla smycken av halvädelstenar, korall, turkoser och läder samt gulringar i öronen


Men, ialla fall två riktiga Marbella-oufits. Jag tror det blir två satinklänningar. En i syrénlila och en i solgult. Och till det sandaler från Capri eller mules i svart spets, coctailring och etnisk kuverväska.  

Inga kommentarer: