tisdag, augusti 11, 2015

Club hopping

Jag har alltid gillat att umgås under organiserade former. Jag gillar traditioner och teman. Speciellt om det innebär att få umgås med goda vänner och dricka gott vin.

I början av 2000-talet startade jag ett damsällskap (hemligt så klart!) och 2008 drog en väninna och jag igång en bokcirkel som fortfarande är väldigt aktiv.

2009 tog en väninna iniativet till en "lyxmiddag" tillsammans med mig och en tredje väninna. Detta har lett till att vi numera är åtta kompisar som vräker i oss delikatesser cirka två gånger om året.

Men, jag vill ju alltid mer. 

Inför hösten skulle jag vilja starta en lördagslunchklubb. Jag tänker mig fyra väninnor som äter lunch på olika trevliga ställen en gång i månaden. Alternativt en film- och syklubb där man också träffas en gång i månaden för att se på en film och handarbeta samtidigt. Man skulle också kunna tänka sig matlagningsträffar där även respektive är involverade. Man skulle kunna vara tre eller fyra par som ses hemmavid enligt ett roterande schema, kanske fyra gånger om året, och tillsammans lagar mat. Gärna då ny och spännande mat som man annars inte skulle göra.

Vi får se hur mycket mina vänner orkar med...

Inga kommentarer: