måndag, februari 09, 2015

Turist i Kalifornien.

Förra veckan hade jag besök från Sverige och vi tillbringade några mycket intensiva dagar ihop. Rundvandring på Stanford university, brunch på Cliff House, highway 1 till Los Angeles samt en kort sejour i Santa Barbara och Napa Valley. 

Big Sur och Santa Barbara var fantastiskt vackra, Los Angeles övertygade mig inte riktigt (jag var iofs bara där bara en mycket kort tid) och wine country norr om Los Angeles var underbart lummigt, böljande och inbjudande. 

Det var dock väldigt härligt att återvända till San Francisco efter vår roadtripp och jag insåg att det är här jag känner mig hemma och trivs bäst.









2 kommentarer:

Finn sa...

Snalla sag till nasta gang du/ni kommer hit till LA sa far ni en ordentlig tur. The real LA. /Louise

Blancaflor sa...

Tack! Det gör jag gärna. Kram