måndag, februari 16, 2015

Sommarkänsla

Det har ganska plötsligt blivit riktigt varmt här i San Francisco. I flera dagar har vi haft 25 grader och strålande sol. Äntligen får jan användning för alla mina sommarkläder. Jag har ju en begränsad garderob här så jag börjar bli lite trött på de där tre fyra tröjorna som jag använder hela tiden. 

Jag sitter på terassen, dricker isté och lyssnar på sommarpratare. Just nu Fredrik Lindström från 2004. Han är lika underbar som alltid. Tidigare idag lyssnade jag till Peter Englund som talade om minnet och nostalgi - det kände jag mig verkligen igen mig i. Igår lyssnade jag till Lena Anderssons sommarprat från 2010 (tror jag det var...). Jag har också lyssnat på Karin Johannisson, Per Rådström, Fredrik Wikingsson (igen!), Åsa nilsonne, Sissela Kyle med fler.

Vissa har det bra. Jag vet.

Inga kommentarer: