torsdag, november 13, 2014

Mina dagar!

Trots att jag inte arbetar är det inte svårt för mig att hålla mig sysselsatt. Jag försöker skapa rutiner och lära mig nya saker. Som tur är trivs jag i mitt eget sällskap och känner mig aldrig ensam. A kommer aldrig hem innan 20.00 så jag har mycket tid för mig själv.

Varje dag:

Promenenad i Golden Gate Park 
Går på kafe och har med mig datorn (som alla andra). Folk sitter i timmar med en urdrucken iste och arbetar på kafeerna här.
Äter lunch ute. Oftast en omelett på Le Boulange.
Läser, läser, läser...
Slappnar av med en film eller Tv-serie på Netflix på eftermiddagen
Handlar och förbereder middagen. Ägnar mig dock inte speciellt mycket åt matlagning då jag inte gillar köket där vi bor just nu. Vi flyttar dock till en större och fräschare lägenhet på måndag (och betalar cirka 4 ggr mer per månad än i Göteborg...det är hutlöst dyrt i The Bay Area)
Försöker lära mig att brodera. 

Och varje dag dricker jag minst 5 koppar te och lyssnar på P1.Har redan byggt upp en stor tesamling. Jag blev glatt överraskad hur populärt det är med te i USA och vilket stort utbud det finns.

Inga kommentarer: