torsdag, maj 22, 2014

Den blomstertid nu kommer...

Värmen fortsätter och jag njuter av försommarens alla dofter och ljud.

Veckan har varit hektisk med vigselsamtal med präst, klänningsbestyr och menyplanering. Dessutom mailkontakt med flera andra inblandade. Herregud vilket projekt det är att gifta sig!

Idag ska jag slappna av med en picknick i Slottsskogen. Jag förberedde delar av maten redan igår. Eftersom jag fortfarande äter mini-keso med finncrisp på dagarna längtar jag alldeles otroligt efter grillade kycklingklubbor, gazpacho, trempó (en somrig sallad från Mallorca) samt tunnbrödsrullar med lax som väntar mig ikväll.

Och vin så klart!

Imorgon bär det av till Orust där blir det grillning i dagarna två och en liten salade niçoise till lunch på lördag. På söndag är det både morsdagskaffe och födelsedagskalas. Inte konstigt att jag inte går ner i vikt trots min strikta diet på vardagarna!

Inga kommentarer: