tisdag, mars 04, 2014

Smak av frihet!

En kompis till mig fick precis besked om att hennes avdelning på jobbet ska flytta till en annan ort. Hon kan välja att flytta med eller få x antal månader med lön. Jag förstår att det är ett tufft val för henne men kan inte undvika att känna mig lite avundsjuk. Vem vet vad framtiden bär i sitt sköte!? Vilken chans att uppleva något annat, något nytt!

2002 blev jag uppsagd från Ericsson i Göteborg och fick lön i 6 månader (väldigt generöst då jag hade varit anställd i knappt två år!). Min tanke var direkt att göra någonting annat och skickade mitt cv till några företag i Spanien. Två veckor senare var jag på väg till Fuengirola och en jobbintervju. Sex veckor senare flyttade jag till Malaga och resten är som man säger; historia.

Om jag skulle ställas inför samma val idag är jag rätt säker på att jag skulle göra något liknande.

Om allt går som jag vill och hoppas är det mycket möjligt att jag sitter på ett plan på väg bort om några månader. Håll tummarna!

Inga kommentarer: