onsdag, februari 12, 2014

Istanbul

A och jag hade en härlig helg i livliga Istanbul. Fullt av nya intryck, dofter och smaker.

På fredag åt vi fantastisk middag på en av Istanbuls bästa restauranger, Mikla, belägen på en takterrass i Pera-området. Kocken var svensk-turk och maten var både traditionellt turkisk och minimalistisk. Vi valde avsmakningsmenyn och rullade ut från restaurangen. Det var det dock värt då vi hade mycket att fira.

Dagen därpå besökte vi kryddmarknaden, tog en tur på Bosporen och gick på hamam. Mycket intressant.

Även sista dagen var vi uppe i arla gryning och besökte Hagia Sofia och den blå moskeen.Efter lunch och ett sista glas vin var det dags att bege sig till flygplatsen och vår avfärd till Göteborg. I Munchen blev jag till min stora förvåning stoppad i tullen (!) och jag förstår fortfarande inte vad de trodde att jag smugglade.


5 kommentarer:

lisgo sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
lisgo sa...

Diamanter?
Stort grattis K! Den klär dig perfekt!

Blancaflor sa...

Gracias! :) Ikväll kommer en sömmerska hem till mig :)))

Anonym sa...

Åh, hör jag klockor ringa?! Så himla härligt!!!

Blancaflor sa...

Haha! Japp, redan i sommar :)Tack!