måndag, juni 11, 2012

Pursuit of happiness!

Det finns två saker som jag ständigt är på jakt efter:
- Den perfekta svarta kjolen
- Den perfekta handväskan

Den perfekta svarta kjolen tror jag mig ha hittat flera gånger för att sedan inse att så inte är fallet. Jag har en näst intill perfekt svart kjol från Sonia Rykiel men den är stickad och fungerar således inte på sommaren. Jag köpte en underbar liten vippig sak i två lager ifrån Zara men den har noppat sig. Jag har en jättegammal från H&M med gångveck fram men den börjar kännas väldigt daterad (och ärligt talat lite blanksliten). Jag har en liten tajt sak från Filippa K men den fungerar bara när jag känner mig tillräckligt smal. Nu tror jag mig dock ha hittat en alldeles perfekt kjol ifrån Bik Bok (oväntat!). Den är flygig och helveckad i någon typ av viskos men inte präktig, inte för lång och inte för kort och den sitter perfekt i midjan. Kanske borde jag ha köpt två...

När det gäller handväskor är det ännu svårare att hitta rätt. Främst för att det kan bli ungefär hur dyrt som helst. Jag vill inte ha en för stor, inte som min Louis Vuitton Speedy, och inte för liten, som min Chanel 2.55 och inte för festlig som min lilla, röda kuvertväska från Carolina Herrera, eller för begränsad som min ljusblå Fendi baguette, eller för daterad som min rutiga Mulberry eller för smutsig som min logoprydda Dior, eller för omöjlig som min mintgröna Mulberry Bayswater eller för nostalgisk som min vita Loewe, eller för rockig som min svarta Céline, eller för petite som min svarta See by Chloe, eller för söndrig som min gråa Louis Vuitton, eller för obekväm som min svarta Gucci med kedja som skaver...

Jag kan hitta invändningar mot de flesta av mina väskor som ni märker. Idag använder jag en pytteliten, grå väska från Purificación Garcia, den är söt men fullständigt opraktisk dagtid.

Jag gillar inte svarta väskor så jag tror att jag skulle behöva en mörkblå väska i en mellanstorlek, men jag vill inte köpa Mulberry eller Marc Jacobs... Och allt annat är för dyrt!

Kanske är lösningen på mitt problem en kanvasväska från Longchamp, en sådan har jag funderat på i flera år...

Fortsättning följer...

Inga kommentarer: