onsdag, december 22, 2010

Systra mi

I söndags rusade jag förbi den trevliga butiken Grönbergs Interiör på Kungsgatan. Det var kallt och jag hade slängt på mig min nya svarta mössa med pälstofs, minkpäls, Bally-kängor och stretchjeans (japp, ovanligt...). En gammal Mulberryväska dinglade på min arm.

Inne i butiken ser jag en person iklädd nästan exakt samma kläder. Exakt samma mössa, minkpäls, Mulberryväska (samma färg, annan modell), stretchjeans och inte Bally-kängor men likadana jodhpurs som jag har hemma.

Instinktivt ville jag gå fram och ställa mig konstigt nära denna person (som jag bara såg bakifrån) så att även hon skulle upptäcka hur lika vi var men jag hade bråttom och rusade ut.

Väl ute insåg jag vem det var! Det var ju käraste B.!! Och det är inte första gången vi har samma kläder. Faktum är att vi har gjort det till en tradition att fotografera oss i likadana kläder varje gång vi ses.

Jag skrattade gott resten av dagen!

Inga kommentarer: