torsdag, juli 08, 2010

Det nya svarta

Jag har väldigt svårt för svarta kostymer.

Speciellt svarta kostymbyxor till ljusblå skjorta. Usch! En riktig bilförsäljarklädsel. Eller för ambitiösa ekonomistudenter (från Mitthögskolan?) som sommararbetar i kassan på SEB.

Kombineras med fördel med ett skärp från Tiger eller Johan Lindeberg. Då kan man knappast sjunka lägre stilmässigt.

"Kostymen inhandlades innan jag hade nått insikten om att det bara är konsulter med dålig smak och besökare på begravning som har svart kostym på sig."
Från Bloggen: The way we wear (älskar namnet)

"En svart kostym är nästan aldrig rätt. En svart kostym är svårburen, man måste ställa högre krav på den i fråga om kvalitet och passform."
Camilla Thulin

6 kommentarer:

Jacob C sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Blancaflor sa...

"Om ditt öga förblir rent blir det ljust i ditt inre. Men om ditt öga är förmörkat av onda tankar och begär så är du i djupt andligt mörker..."

Har jag onda tankar?

Jacob C sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Blancaflor sa...

Haha!

Ett råd, om du du någonsin får frågan "Har jag onda tankar?" igen svara bara: Nej.

Aldrig att du inte vet.

Spanska, det skönaste av språk! Tack vare La Zaragozana. :)

Den tjocke konsulten sa...

IT-Konsulter i bankpyjamas hörde främst 90-talet till, är mest osäkra Accenturekillar som fortfarande kör med det.

Blancaflor sa...

Åh, men jag älskar män i kostym! Men inte svarta kostymer.

Svenskar är alldeles för dåliga på att klä sig. Folk verkar vilja gå runt i fritids- och sportkläder för jämnan. Usch!