fredag, juli 09, 2010

Det är detaljerna som gör det.

Jag har sett reklamaffischer för ett valutaväxlingsföretag (X-change) på flera busshållplatser.

De skriver att man skall växla innan resan eftersom bagare i Frankrike inte tar kort. Något sådant.

För att illustrera detta har de ett foto som, antar jag, ska se ut som ett bageri i La France. Ett fat med croissanter och ett med pain au chocolat. Dessutom en liten skål med macaroons.

Det som förstör det genuint franska i denna upptällning är skålen de har använt. Det är Marimekkos populära skål från ittala. En skål som 50% av alla svenskar (och finländare?) har hemma.

Hur svårt kan det vara? Och vilken reklambyrå har de anlitat?

3 kommentarer:

Jacob C sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Iittala... ;)

Blancaflor sa...

Oj, då mitt fel!

Och det är ju sånt här jag verkligen brukar (och borde) kunna:)