fredag, maj 30, 2008

Vissa säger det bättre än andra...

Noches de bohemia y de ilusión yo no me doy a la razón tú como te olvidaste de eso.
Busco y no encuentro una explicación solo la desilusión de que falsos fueron tus besos.
Ya no sé como olvidarte, eh, eh como arrancarte de mis adentro.
Desde que te marchaste mi vida es un tormento.
Y ya no quiero recordarte, eh, eh ni siquiera ni un momento pero llevo tú imagen grabada en mí pensamiento.
Noches de bohemia y de ilusión yo no me doy a la razón tú como te olvidaste de eso.
Yo quiero vivir distante de todo aquello que era nuestro.
Pero el aire me trae aromas del recuerdo.
No me pidas que me calle, eh, eh y tú no sabes lo que siento me has hecho una herida en mi sentimiento.

7 kommentarer:

Anna Malaga sa...

Visst är de underbara! Jag älskar Navajita!
Ingen som zigenare kan uttrycka känslor med musiken, tycker jag.

Vad gillar du texten till "Así estoy yo sin tí" av Joaquín Sabina? Amaral har förresten kommit ut med en ny skiva: Gato negro, dragon rojo.
//Hälsningar

emma sa...

åhh, får gåshud, verkligen! det är min favoritsång! gillade filmen också..

Anonym sa...

Haha, vi verkar gilla samma spanska låtar!

Alley Cat sa...

Enligt Google's översättning:

Nätter av Böhmen och illusion Jag skulle inte ge anledning till dig som du har glömt det.
Jag ser och inte hitta en enda förklaring besvikelse att dina kyssar var falska.
Vi vet inte längre hur man ska glömma, eh, eh arrancarte som min insida.
Sedan mars du mitt liv är en plåga.
Och inte längre vill påminna om, eh, eh, inte ens ett ögonblick, utan ta din bild etsat i mitt sinne.
Nätter av Böhmen och illusion Jag skulle inte ge anledning till dig som du har glömt det.
Jag vill bo långt ifrån allt som var vårt.
Men luften för mig minnen av arom.
I fråga mig inte som gatan, eh, eh, och du vet inte vad jag känner att jag har gjort ett sår i min känsla.

Inser att jag måste lära mig spanska för att inte missa viktiga saker i livet. Jag sätter upp det på listan över saker att göra innan jag dör!

Anonym sa...

Har du skrivit den texten själv?

Blancaflor sa...

Anna: Du har så rätt. Jag måste undersöka Amarals nya cd. Sabina har jag aldrig älskat men jag läste och lyssnade till låten du tipsade om. Muy triste...

Emma. I knooow

Anna: KLart vi gör ;)

Alley: hahaha! Lär dig spanska. I can help!

lantlollan: Jag vet var du bor ;)

Anonym sa...

Jag har Amarals nya sedan några dagar, låter bra hittills! Den går att köpa online och är en dubbel-cd! Bara ett tips!