onsdag, november 23, 2005

Vardagslyx

Vad jag saknar allra mest med Sverige (förutom det romantiska tjafs som jag gnällt om tidigare):

1. Svensk TV - Jag har aldrig sett Lost, Paradise Hotel, Nip/Tuck, Desperate Housewifes, Idol etc som jag läser om varje dag i svenska tidningar. I spansk TV visas bara evighetslanga skvallerprogram, sport och gamla, daliga serier som Rex (jag hatar Rex!!!)

2. Värme inomhus - Husen saknar isolering och det är jättedyrt att värma upp. Istället ligger jag i soffan med dubbla tröjor, duntofflor fleecefäll och läser (det finns ju inget pa TV...) Maste köpa duntäcke. Fast man kan fortfarande äta lunch utomhus. Kontraster!

3. Langa telefonsamtal med kompisar - Tyvärr blir det för dyrt.

4. Diverse matvaror som: Mamma Scans köttbullar (mamma lagade väldigt god mat och lagade allt...men aldrig köttbullar!), Kalles randiga kaviar, kanelbullar och onsalakorv.

3 kommentarer:

Mjukispolacken sa...

Ett tips är ju att ladda ner de serier du saknar på www.thepiratebay.org smidigt och snabbt.
För du måste ju se lost, desperate housewifes, o.c. och prison break

Anonym sa...

Men du kan väl skaffa SVT Europa och glo på SVT iallfall, Lost går ju på 4 an och Desperat Housewifes på 5an. Om det är någon tröst har jag aldrig sett någon av dom.... Svensk mat finns väl att köpa i Fuengirola, där har ju svensk-kolonin svenska affärer med mamma scan, kalles kaviar, knäckebröd, glögg, äkta svenskt kaffe eller vad det nu är man kan bli sugen på i utlandet.
Ladda hem Skype och be vännerna göra detamma, prata alldeles gratis vid datorn. Det fungerar utmärkt, ni kan t.o.m skaffa web-kamera och titta på varandra när ni pratar men ska datorn skicka både ljud och bild blir tyärr ljudet lite sämre fast det beror på bredbandets hastighet, har man väldigt snbbt och br bredband borde inte försämringen bli så stor.

Blancaflor sa...

Tack för alla tips! Later hur bra som helst!