söndag, februari 02, 2020

En bra helg

Helgen inleddes nästan redan på fredag då vi hade konferens på Aspenäs herrgård. Sedan följde frisörbesök och tapas hemmavid. Vi drack champagne till för att fira min hemkomst samt en artikel som A publicerat. 

Lördagen började tidigt med kaffe och städning. Sedan åt vi fantastisk skaldjursbuffé på Fiskekrogen till lunch. En kort sväng på stan och sedan pysslade jag hemma tills det var dags att äta upp resterna av fredagens tapas.

Söndagen började även den tidigt med läs, pyssel och flera koppar kaffe. Sedan promenerade vi i Slottsskogen, bakade fröknäcke och åt soppa till lunch. 

Nu sitter jag här i soffan och väntar på att det ska bli dags att förbereda söndagsmiddag - oxfilé och trampó (en sallad från Mallorca). 

För övrigt längtar jag redan efter nästa resa och funderar över vart jag vill åka över min födelsedag i oktober. Marrakesh, Nice, Sicilien och Provence ligger bra till. 

Inga kommentarer: