fredag, januari 03, 2020

Nostalgi!

Älskar att 90- och 00-talets bästa väskor lanseras på nytt!

Fendis baguett kom första gången 1998. Den firade 10 år 2008 med 10 nya väskor i olika färger (jag har en ljusblå från detta år) och nu har den lanserats igen och man ser dem överallt. Kul!


Diors Saddle bag från 1999 kom tillbaka med dunder och brak 2018. Jag suktade tidigt efter den via SATC och införskaffade den lilla (i svart logo) 2005. Nu syns den på alla kids men jag har tappat sugen.



Pradas nylonväskor var en av de första väskorna jag drömde om någon gång runt 1996. 2015 lanserade de sina nylonväskor igen och jag köpte den fina ryggsäcken som jag har använt flitigt. I november lanserade de en exakt kopia av deras ”baguette” från 2000 som de kallar just re-edition 2000. Perfekt storlek, jag har alltid älskat små väskor!




Inga kommentarer: