tisdag, december 06, 2016

Färg & Form

Höll på allvar på att skratta ihjäl mig när jag såg Historieätarna igår. Kläderna! Klockrena! Fägade, pösiga jeans (jag hade ett par gröna replay och ett par vida, vinröda Diesel), inkamönstrad skjorta, flanellskjorta, halvpolo, slinkig, svart blus (en favorit när jag och A. gick till Valand), konstiga plaststövlar med stretch i skaftet, lång, smal beige linnekjol med bruna knappar fram (jag hade en i syrenlila).

Och inredningen me terrakottafärgade väggar, koboltblått glas med en ensam orange blomma i fönstret, ljusstake i form av en blomklocka, vaser i kurviga former och blå vinglas.

Idag kommer ett jubileumsprogram från "Äntligen hemma" då de visar klipp från de senaste 20 åren. Det kan bli minst lika roligt!

(och Lotta och Eriks sketch från Fucking Åmål - obetalbar!)

Inga kommentarer: