torsdag, oktober 15, 2015

Mi vida dia por dia

Min vecka hittills har varit väldigt bra. 

Jag har tränat yoga tre gånger, hälsat på kära A på Stenungsön, varit på min tapetserarkurs, skickat in två jobbansökningar, arbetat som volontär i Second hand-butiken samt varit ute och ätit (Mañana) och varit på bio (Everest).

Jag gjorde ett fantastiskt fynd i second hand-butiken i tisdags.Till min man köpte jag en helt fantastisk överrock från Boss i ull och kaschmir för 210kr. Den verkade helt oanvänd och min man kommer att kunna ha den resten av livet om han (jag!) tar hand om den. 

Mañana har jag inte besökt på minst 1,5 år och de hade renoverat lokalen och hade ny personal (nya ägare?) men menyn var densamma förutom att de hade lagt till minihamburgare. Please, ni kan inte göra alla till lags! Vad kommer härnäst? Chicken thai? Nä, jag kommer nog inte att gå dit igen. Konceptet kändes urvattnat, stämningen låg, servicen var under all kritik och maten smakade "billigt".

Då är spanska Bocata i gamla Telia-huset flera nivåer bättre. Jättefin lokal med andalusiskt kakel och charmiga gamla möbler, spansk, kunnig personal och riktigt bra mat. Gå dit!

Och så filmen då. Everest. Bra skådespelare, dramatisk, känslosam, sorglig och äkta. Men seriöst, människorna i filmen (det är baserat på en verklig historia) dör inte pga krig, naturkatastrofer, brott eller under ett räddningsuppdrag. Dessa människor har valt att åka till Everest. De har betalat ofantliga summor för sitt lidande. Och de gör fruar till änkor och barn föräldralösa för att...ja varför? 

En riktigt bra film är Sicario som vi såg förra veckan. Jag menar, Benicio del Toro, Juarez och världens läskigaste musik. Se den!

Nu ska jag strax träffa min karriärcoach och sedan bär det av till kära B i Helsingborg. Jag kommer tillbaka till Götet i tid för premiäravsnittet av Downton Abbey! Chin chin!

Inga kommentarer: