torsdag, september 10, 2015

Handels...

Jag har skapat en väldigt härlig rutin som innebär att jag börjar dagen med hot yoga på Hagabadet för att sedan ta med mig min dator (min nya Mac som jag knappt behärskar efter 25 år med PC!) och tillbringa några timmar på Handels bibliotek med att skriva ansökningar och leta jobb. Det är oerhört produktivt och jag får mycket gjort.

Här på Handels är allt sig likt och jag känner mig hemma.

Det gick just förbi en yngling, kanske 19 år gammal, med barnsligt runda kinder, en bebisblond backslick, beige chinos, rosa (!) skjorta, mörkblå blazer och portfölj. Jag saknade bara ett nummer av DI under armen. Ja, det är sig likt.

Faktum är att jag på ett sätt förstår alla åldrande playboys som hävdar att en ung flickvän håller dem unga, Det ÄR fantastiskt att vara omgiven av unga människor. Men det kan också göra att man känner sig gammal...

Inga kommentarer: