söndag, juli 26, 2015

Ca 60 flyttkartonger senare...

Nu har jag packat upp, packat ner igen och sorterat otaliga kläder, köksgeråd och "saker" som jag har samlat på mig under mitt 40-åriga liv. 

I källarförrådet samsas nu cirka 20 plastlådor med kläder sorterade enligt följande:
- gammalt (80- 90- tal)
- Spanien (2002-08)
- efter Spanien (2008- nu)
- ärvda kläder
- skor
- väskor
- ytterkläder

Kvar i källaren är dessutom alla mina böcker som käre A ska få bära upp då han kommer i augusti. 

Det känns bra, jag har rensat och sorterat och skapat bättre ordning bland mina saker och jag har till och med slängt och skänkt bort en del. Det enda jag oroar mig för är mal och pälsängrar. Jag har dock preparerat lådorna med cederträ och rödcederolja.

Vardagsrummet gapar dock väldigt tomt då jag har slängt ut soffan. Jag ska dock snarast ut till ikea och hitta något passande, dessutom har jag beställt en matsalsmöbel i form av ett superellipsbord och myran-stolar. De förväntas anlända i slutet av september. De blir finfint till den silvriga taklampa från Josef Frank jag också planerar att köpa. 

Poco a poco...

Inga kommentarer: