tisdag, oktober 08, 2013

Ups and downs!

Vi lever verkligen i en föränderlig värld. Cementerade sanningar luckras upp och försvinner. Om någon hade sagt till mig för 20 år sedan att Posten skulle monteras ned till exempel så hade jag aldrig trott på det.

Jag arbetade på Ericsson mellan 2000-2002 och då var det stora hotet Nokia! De hade spel på sina mobiler, man kunde byta skal (!) och telefonerna hade ingen synlig antenn.Nokia hade en otrolig dominans på mobiltelefonmarknaden och de kändes oövervinneliga. Well, not so much visade det sig!

Ta ett företag som Kappahl. Enligt mig finns det få tristare klädföretag och jag kan inte se mig själv handla där någonsin. Men historien borde ha lärt mig att jag aldrig kan aldrig vara säker på någonting. Lindex till exempel är ett företag som verkligen är på god väg att förändra sin image. För bara några år sedan var det världens tristaste klädmärke och nu kan man faktiskt hitta riktigt söta saker där. De är inte trendiga som Zara, Monki och H&M ännu men kanske om tre år. Och kommer jag fortfarande vilja ha en iPhone då?


Inga kommentarer: