måndag, juni 17, 2013

Du lindar...

Snart midsommar...

Det är en högtid som inte betyder speciellt mycket för mig. Det enda viktiga är att jag inte är i stan och att jag får lite sill. Fest, midsommarstång och jordgubbstårta är inte viktigt alls.

Årets midsommar kommer att firas i goda vänners lag på Stenungsön. Ett firande som har blivit till en tradition de senaste åren. Jag tjuvstartar dock redan på torsdagen med sill och öl.

Klädsel således...

Min kära mor har hjälpt mig att tillverka en vinok, en typ av krans som tillhör ukrainska folkdräkter. Finare än en vanlig krans tycker jag. Min är dock betydligt diskretare och består av konstgjorda blåklintar, prästkragar och smörblommor.


Vidare blir det nog vita converse (inte helt ovanligt misstänker jag) och kanske en aprikos chiffongklänning. Senare på kvällen fortsätter jag min vana trogen till Orust för traditionsenlig midsommarlax med min familj. Mmmm...

Inga kommentarer: