onsdag, oktober 31, 2012

Travel in style!

Jag är lätt obsessed med att packa rätt. Jag vill alltid ha så lite kläder som möjligt med mig men med oändliga kombinationsmöjligheter. Helst reser jag endast med kabinväska, även om jag är borta upp till en vecka.

Hemligheten ligger i att göra upp en plan vad man ska bära varje dag/kväll, packa samma färger (max tre), accessoarer för att variera samma plagg, tunna material och bara ett eller två just-in-case-plagg.

Min ultimata packning gjorde jag inför en Egypten-resa på fem dagar (jobbresa) år 2007. Jag hade med mig tre ärmlösa blusar i vitt, ljusrosa och ljusblått, en vit kjol, ett par vita byxor, några t-shirts, två klänningar och en dag- och en aftonväska plus flera halsband, örhängen och sjalar. Perfekt!

Det allra viktigaste är att packa bra färger. Under en långhelg i Skåne för några år sedan hade jag bara med mig vita, mörkblå och orangea plagg. Under min senaste Spanien-resa dominerade svart, vitt och cerise.

Inför San Francisco blir det svart, mörkblått och rött. En röd kjol, en svart kjol, en svart kavaj, en blå sjal, en röd aftonväska (Carolina Herrera), en mörkblå aftonväska (Marc Jacobs), svarta ballerina (dessutom planerat inköp av ett par röda) , guldsandaletter, bikini, strandtunika, svart festklänning, svart chiffongblus, vita toppar, blå toppar, svarta toppar plus två kvällsklänningar i avvikande färg.

Dessutom en större väska som handbagage för eventuella (duh! vem försöker jag lura?) inköp. Perfekt!




2 kommentarer:

Jenny sa...

Packade du byxor?

Blancaflor sa...

Haha, nope! Jag äger knappt några byxor...