onsdag, september 26, 2012

Take me back again!

Jag dööööör av längtan!

Min känsla för Spanien är som en ständigt pågående förälskelse. Lyckan jag känner när jag flyger in över södra Andalucia, över bergen, serpentinvägarna, los pueblos blancos där tiden har stått stilla och det ljusblå medelhavet är una experiencia religiosa.

Jag landar på söndag om två veckor och jag kommer att bege mig direkt från flygplatsen till min käre väninna L och kickstarta veckan med en klassisk söndagslunch med mariscos y vino på en närbelägen chiringuito i Marbella.

Jag ska sola, bada, shoppa (duh!), äta, äta, äta, gå på marknad och köpa spansk keramik (som jag hatade när jag bodde i Spanien!), träffa gamla vänner, dricka vin och bara insupa allt som är Spanien, Spanien, Spanien!

Ay!





Inga kommentarer: