onsdag, maj 30, 2012

Är jag elak?

En person som jag dejtade under några månader för ett år sedan eller två hör av sig då och då. Vi skildes åt som vänner men jag hade inget intresse att hålla kontakten. Ibland svarar jag men oftast inte. Det är inte något jag gör medvetet utan jag glömmer bara av det eftersom det är så ointressant.

På sista tiden har han dock börjat att höra av sig allt mer i tid och otid och det har börjat att irritera mig. Skype, sms och korta mail. Meningslösa frågor om melodifestivalen, restauranger i Göteborg eller fotbollsmatcher och även uppmaningar om att jag ska svara. Han bor inte i Sverige, vi har inga gemensamma vänner och jag blir mig trött.

Varför gör man så gång på gång utan att få svar? Vad är det han inte fattar?

3 kommentarer:

zzccff sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Den tjocke konsulten sa...

Var väldigt tydlig

Blancaflor sa...

Jag försöker vara tydlig genom tystnad.... Funkar sådär :)