torsdag, april 12, 2012

Askungen

Igår började förberedelserna inför vårbalen på Marstrand.

En sömmerska var hemma hos mig och klippte av Greta-klänningen jag köpte för Nobelfesten. Den kommer nu istället att bli en knälång cocktailklännning. Till den kommer jag att bära den fina Missoni-ponchon jag har nämnt tidigare och dessutom blir det ett brett, svart skärp i midjan.

Jag har dock ingen perfekt väska till. Kanske blir det min lilla Chanel-väska med guldkedja? Allra helst skulle jag vilja ha en slät lackväska eftersom jag antagligen kommer att bära lackskor.

G. var också med på provningen. Hon hade köpt en fantastisk klänning som hon sett på Let's dance. Självskriven som balens drottning! Igen.

A ver...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiskt fint. Kanske ses vi där.

Men varför har du aldrig någon pojkvän? Undrat detta länge nu.

Blancaflor sa...

Ses vi där? Spännande! :)

Ja, säg det... :(

Anonym sa...

Jag tror Fysikern är novio.